ID: 6195
Lotus Elise 1.8-16V (bj 2002)
€21.950,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
De Elise moest de redding voor het tot dan toe financieel kwakkelende Lotus worden. Hoewel zeer succesvol in de racerij werd er zaken gedaan om als eerste aan de finish te komen, niet om snel de...
Lotus Elise 1.8-16V
Algemene gegevens
Tellerstand: 116.000 km
Carrosserievorm: Cabriolet
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 2002
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Zilver metallic
Interieurkleur: Rood
Bekleding: Leder
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.796 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 90 kW (122 PK)
Topsnelheid: 200 km/u
Acceleratie (0-100): 6,0 s
Wielbasis: 230 cm
Ledig gewicht: 710 kg
Verbruik: 7,4 l/100 km (1 op 13,5)
Functionaliteit
Aantal zitplaatsen: 2
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
Exterieur
Veiligheid
De Elise moest de redding voor het tot dan toe financieel kwakkelende Lotus worden. Hoewel zeer succesvol in de racerij werd er zaken gedaan om als eerste aan de finish te komen, niet om snel de openstaande rekeningen te betalen. Een sterke kaspositie kon men alleen verkrijgen door een echt succesvol model te presenteren wat ook in grotere aantallen verkocht zou gaan worden, althans voor Lotus begrippen dan. En dat de Elise een daverend succes werd voor Lotus kan men nu wel volmondig stellen. Niet in de laatste plaats dankzij de bijzonder prestaties, voortkomend uit de vernuftige engineering van waaruit de Elise het levenslicht zag. Lotus wist dankzij de historie in de racerij als geen ander waar een snelle, wendbare én betaalbare sportwagen aan moest voldoen. Een laag gewicht is voorwaarde nummer één. Carrosserie-stijfheid is twee. Omdat een schroef nu eenmaal maar op één punt verbindt en lijm twee aluminium delen over het gehele oppervlak werd het chassis, revolutionair voor een dergelijke straatauto, verlijmd. De op het chassis aangebrachte polyester carrosserie beperkte het wagengewicht verder waardoor de auto ondanks de bescheiden 122pk een snelle en vooral uiterste wendbare sportwagen werd. Met een zeer neutraal en sportief weggedrag dankzij de centraal geplaatste motor. De topsnelheid lag maar liefst op 240km/u en in minder dan zes seconden reed men al 100km/u. Met comfortabele opties en dikke isolatiematerialen houdt je een sportwagen niet zo slank dus wie beleving zoekt op het niveau van een motorfiets zonder helm haalt in de Elise zijn of haar hart op. Wat een plezier biedt een Elise! En dat voor een relatief overzichtelijk bedrag wanneer je de prestaties en het weggedrag op waarde weet te schatten. Plezier wat overigens flink verpest kan worden wanneer het een verprutste, slecht onderhouden Elise betreft. Vanwege de bijzondere chassis constructie moet een Elise beslist schadevrij zijn en goed sturen doet ze alleen wanneer er zorgvuldig onderhoud is uitgevoerd. Het hier aangeboden exemplaar werd in oktober 2017 nog bij importeur van der Kooi Sportcars grondig onder handen genomen. Getuige het dikke dossier wat bij de auto aanwezig is betreft het een zeer goed onderhouden, schadevrij exemplaar. Beter en vooral leuker wordt het op vier wielen niet. http:/ /witmerodijk.nl/te-koop/lotus-elise-series-ii-2002/983
-
Lotus Elise 1.8-16V
Algemene gegevens
Tellerstand: 116.000 km
Carrosserievorm: Cabriolet
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 2002
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Zilver metallic
Interieurkleur: Rood
Bekleding: Leder
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.796 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 90 kW (122 PK)
Topsnelheid: 200 km/u
Acceleratie (0-100): 6,0 s
Wielbasis: 230 cm
Ledig gewicht: 710 kg
Verbruik: 7,4 l/100 km (1 op 13,5)
Functionaliteit
Aantal zitplaatsen: 2
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
Exterieur
- Lichtmetalen velgen
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
De Elise moest de redding voor het tot dan toe financieel kwakkelende Lotus worden. Hoewel zeer succesvol in de racerij werd er zaken gedaan om als eerste aan de finish te komen, niet om snel de openstaande rekeningen te betalen. Een sterke kaspositie kon men alleen verkrijgen door een echt succesvol model te presenteren wat ook in grotere aantallen verkocht zou gaan worden, althans voor Lotus begrippen dan. En dat de Elise een daverend succes werd voor Lotus kan men nu wel volmondig stellen. Niet in de laatste plaats dankzij de bijzonder prestaties, voortkomend uit de vernuftige engineering van waaruit de Elise het levenslicht zag. Lotus wist dankzij de historie in de racerij als geen ander waar een snelle, wendbare én betaalbare sportwagen aan moest voldoen. Een laag gewicht is voorwaarde nummer één. Carrosserie-stijfheid is twee. Omdat een schroef nu eenmaal maar op één punt verbindt en lijm twee aluminium delen over het gehele oppervlak werd het chassis, revolutionair voor een dergelijke straatauto, verlijmd. De op het chassis aangebrachte polyester carrosserie beperkte het wagengewicht verder waardoor de auto ondanks de bescheiden 122pk een snelle en vooral uiterste wendbare sportwagen werd. Met een zeer neutraal en sportief weggedrag dankzij de centraal geplaatste motor. De topsnelheid lag maar liefst op 240km/u en in minder dan zes seconden reed men al 100km/u. Met comfortabele opties en dikke isolatiematerialen houdt je een sportwagen niet zo slank dus wie beleving zoekt op het niveau van een motorfiets zonder helm haalt in de Elise zijn of haar hart op. Wat een plezier biedt een Elise! En dat voor een relatief overzichtelijk bedrag wanneer je de prestaties en het weggedrag op waarde weet te schatten. Plezier wat overigens flink verpest kan worden wanneer het een verprutste, slecht onderhouden Elise betreft. Vanwege de bijzondere chassis constructie moet een Elise beslist schadevrij zijn en goed sturen doet ze alleen wanneer er zorgvuldig onderhoud is uitgevoerd. Het hier aangeboden exemplaar werd in oktober 2017 nog bij importeur van der Kooi Sportcars grondig onder handen genomen. Getuige het dikke dossier wat bij de auto aanwezig is betreft het een zeer goed onderhouden, schadevrij exemplaar. Beter en vooral leuker wordt het op vier wielen niet. http:/ /witmerodijk.nl/te-koop/lotus-elise-series-ii-2002/983
-