ID: 8106
Advertentie ID: #8106 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Docent Geschiedenis en Maatschappijleer
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Instelling voor Jeugdzorg
De school biedt onderwijs aan leerlingen die in behandeling zijn bij De Jutters, Centrum voor Kinder- en Jeugdpsychiatrie voor Den Haag en omstreken.
In een veilig pedagogisch klimaat krijgen de leerlingen de mogelijkheid om zich via hun eigen programma te ontwikkelen. De school biedt onderwijs en begeleiding aan leerlingen in de leeftijd van 12 t/m 20 jaar.
Functiebeschrijving
Docent Geschiedenis en Maatschappijleer
School voor speciale leerlingen zoekt speciale docent
Binnen onze school is per direct een vacature voor een
Docent Geschiedenis/Maatschappijleer
Jij bent een doorzetter, staat stevig in je schoenen en weet dat deze leerlingen een speciale aanpak nodig hebben. Je bent een betrokken en gedreven leerkracht en in de klas ben je duidelijk en consequent. Jij zorgt voor een veilig pedagogisch leerklimaat, je werkt leerlinggericht en je weet goed aan te sluiten bij de behoefte van de individuele leerling. Jij bent een leerkracht die leerlingen op een positieve manier weet te benaderen en geeft de leerlingen zelfvertrouwen. Je komt terecht in een hecht team met hart voor de doelgroep.
Naast dat je ervaring hebt in het lesgeven heb jij passie voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften en je hebt kennis van en ervaring met verschillende gedrags- en ontwikkelingsstoornissen.
Het gaat om ziekte vervanging voor nog onbekende periode.
We zijn een school voor Voortgezet Onderwijs aan Zeer Moeilijk Opvoedbare Kinderen (VSO-ZMOK). De school heeft verschillende locaties in de regio Haaglanden: Den Haag, Zoetermeer en Delft.
Je profiel
- Je hebt hart voor leerlingen die een speciale aanpak nodig hebben en je maakt een bewuste keuze om met deze leerlingen te werken. Uiteraard is het een pré als je ervaring hebt met onze specifieke doelgroep.
- Je hebt een afgeronde passende opleiding. Naast een heldere motivatie voor de functie en het werken met deze doelgroep beschik je over doorzettingsvermogen, kun je tegen een stootje en ben je in staat een professionele relatie aan te gaan met de leerlingen.
- Je bent enthousiast en betrokken en je kunt prima zelfstandig en in teamverband werken.
- Je weet wat er in een resultaatverantwoordelijke setting van je verwacht wordt.
Aard van het dienstverband
Voor de functie van docent is er sprake van een tijdelijke aanstelling met uitzicht op vast, en voor toppers hebben we altijd een plek.
Inwerken en begeleiden
Wij vinden het belangrijk te investeren in de begeleiding van nieuwe medewerkers. Na je start bij ons op school wordt een inwerkprogramma opgesteld zodat je snel vertrouwd raakt met je collega's, onze leerlingen, het pedagogisch handelen, de zorgstructuur en de dagelijkse routines.
Informatie
Voor meer informatie over de functie kunt je contact opnemen met mevrouw Monique Huizinga (via mail bereikbaar [email protected]
Functie-eisen
- Je bent in het bezit van een afgeronde 2e graads bevoegdheid Geschiedenis / Maatschappijleers en/of PABO met ervaring
- Je bent daadkrachtig, zelfverzekerd en staat stevig in je schoenen
- Je hebt een goed klassenmanagement, je kunt orde houden in de les en weet leerlingen voor je te
winnen
- Je bent flexibel, oplossingsgericht en creatief
- Je bent pedagogisch ijzersterk
- Je biedt structuur, je bent consequent en duidelijk
- Je hebt een sterke binding met de leerlingen en een sturende en motiverende rol
- Je bent didactisch en vakinhoudelijk sterk en kan deze leerlingen doelgericht naar een hoger niveau tillen
- Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden
- Je kan goed samenwerken in een team
Arbeidsvoorwaarden
Salaris
Bij interesse ontvangen wij graag een korte motivatiebrief met CV per e-mail t.a.v. Monique Huizinga, [email protected]
Het aanvragen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de sollicitatieprocedure. Wanneer je niet beschikt over één van bovenstaande diploma's kan je sollicitatie niet in behandeling genomen worden.
Schaal LB (CAO-PO)