ID: 54975
Advertentie ID: #54975 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Omschrijving
Bij deze bied ik mijn Lupo 3L met handschakeling te koop aan. Een ontzettend leuke auto waar ik veel plezier aan heb beleefd! In de tijd dat ik deze Lupo in bezit heb, heb ik er veel aan gedaan om deze in een zo goed mogelijke staat te brengen. Helaas is de auto overbodig geworden. Het is zonde dat deze auto, waar veel tijd en liefde in is gestoken, stil staat. Daarom is het aan de nieuwe eigenaar om er veel plezier aan te beleven.
De auto ligt door de schroefset en bredere banden erg goed op de weg en met de +-90pk is het zeker geen langzame auto. En dat met een verbruik waarbij je lachend staat te tanken.
- Kilometerstand 251.xxx km (gecheckt in elsa bij 207.000 km in 2014, en is in tegenstelling tot vele 3L\'s NIET teruggedraaid!)
- APK tot 24-05-2020
Extra opties / accessoires
- Boordcomputer OBD reader werkend op originele MFA hendel( Foppe )
- Bekerhouders
- Aangepaste ecu handschakel, chip naar +- 90 pk (- EJR Autotechniek)
- Cruise control – (EJR Autotechniek)
- Centrale deurvergrendeling (niet op achterklep)
- Dashboardkastje
- Egr afgedopt, inlaatspruitstuk gereinigd+ olieafscheider (-JS)
- Freeflow uitlaat – (EJR Autotechniek)
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- In hoogte verstelbaar stuur
- Jackpads (JS)
- Klapramen achter (3L-vriendenclub)
- Mistlampen
- Vouwdakje, lekt en tocht niet ( - Marcello van 3L forum)
- Ruitenwisser met regelbare interval
- Audison composet (A-merk) en Sony headunit
- Deuren en andere panelen voorzien van ontdreuningsmateriaal. Auto is geen koekblik (meer).
- Windgeleiders
- Grill block voor in de wintermaanden
- Low Tec schroefset t.w.v. €400 (oude vering is nog aanwezig.
- Zwarte deurpanalen in goede staat
- Komt met originele lichtgewicht velgen
Onderhoud
- De auto is altijd bij Lupo 3L-specialisten in onderhoud geweest en heeft alle reguliere onderhoud op tijd gehad. Al het in Nederland uitgevoerde onderhoud en reparaties zijn gedocumenteerd, ook documenten uit Duitsland aanwezig waaronder de Fahrzeugbrief.
Een kleine greep uit enkele grote reparaties:
- Bij 180.000km versnellingsbak gereviseerd + nwe koppeling.
- Turbo rond de 200k vervangen
- Achterremmen vervangen +nwe koperen remleidingen rond de 235 000 km
- Dynamo vervangen
- Distributieriem en grote beurt bij 238 000 km
- Rechteraandrijfas en stabilisatorstang in 2019 vervangen
- 09-2019 bij 244 000 km: Nwe koppeling, koppelingshevel op de versnellingsbak vervangen, geleiderbus koppeling vervangen, bakolie vervangen (EJR Autotechniek)
- De auto heeft kortgeleden nieuwe olie gekregen samen met nieuw olie-, lucht- en brandstoffilter.
- De thermostaat is vervangen, nieuwe remblokken en remschijven voor, is uitgelijnd, nieuwe zijknipperlichten, remlichtschakelaar vervangen en de motorsteunen gecontroleerd bij de 3L specialist in Heerhugowaard.
Uiteraard blijft het wel een auto van 20 jaar oud met een paar aandachtspuntjes:
- Lichte corrosie op alu voorscherm en langs dakrand, kan verder geen kwaad.
- linker voorportier is onderaan een keer iets ingedrukt
- Achterbumper rechts scheurtje (heb een andere bumper liggen die heel is)
Ik zie het liefst dat hij naar een liefhebber gaat omdat ze in deze technische staat maar weinig voorkomen. Historie van de auto is ook op diverse 3L fora te controleren. Graag bieden naar waarde, de auto is voorlopig onderhoudsvrij en daar is de prijs ook naar.
Kijken mag altijd. Alleen bij serieuze interesse proefrit. Stuntpiloten en koopjesjagers mogen thuis blijven.
I.v.m. het Corona-virus bied ik tijdens de proefrit handschoentjes en handcleaner aan t.b.v. hygiëne. Hoeft niet, mag wel.
De auto ligt door de schroefset en bredere banden erg goed op de weg en met de +-90pk is het zeker geen langzame auto. En dat met een verbruik waarbij je lachend staat te tanken.
- Kilometerstand 251.xxx km (gecheckt in elsa bij 207.000 km in 2014, en is in tegenstelling tot vele 3L\'s NIET teruggedraaid!)
- APK tot 24-05-2020
Extra opties / accessoires
- Boordcomputer OBD reader werkend op originele MFA hendel( Foppe )
- Bekerhouders
- Aangepaste ecu handschakel, chip naar +- 90 pk (- EJR Autotechniek)
- Cruise control – (EJR Autotechniek)
- Centrale deurvergrendeling (niet op achterklep)
- Dashboardkastje
- Egr afgedopt, inlaatspruitstuk gereinigd+ olieafscheider (-JS)
- Freeflow uitlaat – (EJR Autotechniek)
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- In hoogte verstelbaar stuur
- Jackpads (JS)
- Klapramen achter (3L-vriendenclub)
- Mistlampen
- Vouwdakje, lekt en tocht niet ( - Marcello van 3L forum)
- Ruitenwisser met regelbare interval
- Audison composet (A-merk) en Sony headunit
- Deuren en andere panelen voorzien van ontdreuningsmateriaal. Auto is geen koekblik (meer).
- Windgeleiders
- Grill block voor in de wintermaanden
- Low Tec schroefset t.w.v. €400 (oude vering is nog aanwezig.
- Zwarte deurpanalen in goede staat
- Komt met originele lichtgewicht velgen
Onderhoud
- De auto is altijd bij Lupo 3L-specialisten in onderhoud geweest en heeft alle reguliere onderhoud op tijd gehad. Al het in Nederland uitgevoerde onderhoud en reparaties zijn gedocumenteerd, ook documenten uit Duitsland aanwezig waaronder de Fahrzeugbrief.
Een kleine greep uit enkele grote reparaties:
- Bij 180.000km versnellingsbak gereviseerd + nwe koppeling.
- Turbo rond de 200k vervangen
- Achterremmen vervangen +nwe koperen remleidingen rond de 235 000 km
- Dynamo vervangen
- Distributieriem en grote beurt bij 238 000 km
- Rechteraandrijfas en stabilisatorstang in 2019 vervangen
- 09-2019 bij 244 000 km: Nwe koppeling, koppelingshevel op de versnellingsbak vervangen, geleiderbus koppeling vervangen, bakolie vervangen (EJR Autotechniek)
- De auto heeft kortgeleden nieuwe olie gekregen samen met nieuw olie-, lucht- en brandstoffilter.
- De thermostaat is vervangen, nieuwe remblokken en remschijven voor, is uitgelijnd, nieuwe zijknipperlichten, remlichtschakelaar vervangen en de motorsteunen gecontroleerd bij de 3L specialist in Heerhugowaard.
Uiteraard blijft het wel een auto van 20 jaar oud met een paar aandachtspuntjes:
- Lichte corrosie op alu voorscherm en langs dakrand, kan verder geen kwaad.
- linker voorportier is onderaan een keer iets ingedrukt
- Achterbumper rechts scheurtje (heb een andere bumper liggen die heel is)
Ik zie het liefst dat hij naar een liefhebber gaat omdat ze in deze technische staat maar weinig voorkomen. Historie van de auto is ook op diverse 3L fora te controleren. Graag bieden naar waarde, de auto is voorlopig onderhoudsvrij en daar is de prijs ook naar.
Kijken mag altijd. Alleen bij serieuze interesse proefrit. Stuntpiloten en koopjesjagers mogen thuis blijven.
I.v.m. het Corona-virus bied ik tijdens de proefrit handschoentjes en handcleaner aan t.b.v. hygiëne. Hoeft niet, mag wel.