ID: 9247
Beleidsmedewerker Wonen & Zorg
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Bedrijfsomschrijving
Het cluster Beleid van de afdeling Werken, Wonen, Leven (WWL; circa 55 ftes) ontwikkelt beleid en voert regie op projecten binnen het sociaal-maatschappelijk en cultureel domein. Samen met inwoners en partners werken we aan het behouden en verbeteren van de leefbaarheid en de zelfredzaamheid in de vele kernen van onze gemeente. Het cluster werkt in een politiek/maatschappelijk gevoelige en dynamische omgeving.
Functieomschrijving
Als beleidsmedewerker sta je stevig in je schoenen en je maakt je dingen snel eigen. Je bent communicatief ijzersterk. Dat moet ook, want je bent een gesprekspartner voor in- en externe partners en relaties. In jouw manier van communiceren heb je aandacht voor zowel het proces als de relatie.
Dit doe je concreet:
Als accountmanager onderhoud je contacten met de woningcorporatie Zeeuwland. Je stelt de prestatieafspraken gemaakt tussen gemeente en Zeeuwland op en voert die (deels) uit. Je coördineert en monitort de voortgang van deze afspraken.
Je denkt en werkt mee bij de uitvoering van de Woonvisie. Je voert zelfstandig taken en projecten uit die bijdragen aan de realisering van de Woonvisie en de regionale woningmarktafspraken. Je brengt te actualiseren woonbeleid in bij projecten zoals de Stads- en dorpsvisies, Masterplan Renesse en de Omgevingsvisie buitengebied;
Je verbindt de beleidsterreinen Wmo en Wonen met de fysieke interne afdelingen en externe partners om samen tot een integrale beleidsontwikkeling en advisering te komen. Dit doe je onder andere met het project Langer zelfstandig wonen;
Je levert een bijdrage aan de regionale visie Beschermd Wonen en het omzetten van deze visie in een lokaal plan van aanpak om te komen tot implementatie in 2020;
Je vertegenwoordigt de gemeente in lokale en regionale overlegvormen.
Functie-eisen
Dit breng jij mee:
Je hebt minimaal een HBO-opleiding.
Je hebt ervaring binnen een gemeente als beleidsmedewerker.
Je hebt in ervaring op het gebied van wonen en/of van Wmo.
Je hebt uitstekende communicatieve en schriftelijke ervaring.
Je houdt van tempo en actie en zegt waar het op staat.
Dit ben jij:
Je weet burgers, organisaties en burgers voor je te winnen en te verbinden;
Je pakt nieuwe beleidszaken voortvarend op, boekt resultaten en vertaalt deze samen met de uitvoering tot een concreet werkproces;
Je kunt schakelen binnen verschillende beleidsterreinen/belevingswerelden;
Je bent in staat om mee te werken aan de verdere doorontwikkeling van een integraal sociaal domein.
Arbeidsvoorwaarden
Dit bieden we jou
Een leuke functie in een uitdagende werkomgeving, waarbij we trots zijn op onze resultaten.
Een salaris van maximaal € 4.225,00 (bij 36 uur, functieschaal 10, peildatum 1 januari 2018).
Je bouwt 16,8% Individueel Keuzebudget op (peildatum 1 december 2017) voor bijvoorbeeld extra inkomen, verlof, een fiets of fitnessabonnement.
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een woon-werkverkeervergoeding, flexibele werktijden en uitstekende studiefaciliteiten.
Wanneer je aan de slag gaat bij de gemeente Schouwen- Duiveland krijg je direct een contract van de gemeente.
Mocht je vragen hebben met betrekking tot deze functie, dan kun je contact opnemen met ons! Dt kan via [email protected] of via 06-41643927.
Het cluster Beleid van de afdeling Werken, Wonen, Leven (WWL; circa 55 ftes) ontwikkelt beleid en voert regie op projecten binnen het sociaal-maatschappelijk en cultureel domein. Samen met inwoners en partners werken we aan het behouden en verbeteren van de leefbaarheid en de zelfredzaamheid in de vele kernen van onze gemeente. Het cluster werkt in een politiek/maatschappelijk gevoelige en dynamische omgeving.
Functieomschrijving
Als beleidsmedewerker sta je stevig in je schoenen en je maakt je dingen snel eigen. Je bent communicatief ijzersterk. Dat moet ook, want je bent een gesprekspartner voor in- en externe partners en relaties. In jouw manier van communiceren heb je aandacht voor zowel het proces als de relatie.
Dit doe je concreet:
Als accountmanager onderhoud je contacten met de woningcorporatie Zeeuwland. Je stelt de prestatieafspraken gemaakt tussen gemeente en Zeeuwland op en voert die (deels) uit. Je coördineert en monitort de voortgang van deze afspraken.
Je denkt en werkt mee bij de uitvoering van de Woonvisie. Je voert zelfstandig taken en projecten uit die bijdragen aan de realisering van de Woonvisie en de regionale woningmarktafspraken. Je brengt te actualiseren woonbeleid in bij projecten zoals de Stads- en dorpsvisies, Masterplan Renesse en de Omgevingsvisie buitengebied;
Je verbindt de beleidsterreinen Wmo en Wonen met de fysieke interne afdelingen en externe partners om samen tot een integrale beleidsontwikkeling en advisering te komen. Dit doe je onder andere met het project Langer zelfstandig wonen;
Je levert een bijdrage aan de regionale visie Beschermd Wonen en het omzetten van deze visie in een lokaal plan van aanpak om te komen tot implementatie in 2020;
Je vertegenwoordigt de gemeente in lokale en regionale overlegvormen.
Functie-eisen
Dit breng jij mee:
Je hebt minimaal een HBO-opleiding.
Je hebt ervaring binnen een gemeente als beleidsmedewerker.
Je hebt in ervaring op het gebied van wonen en/of van Wmo.
Je hebt uitstekende communicatieve en schriftelijke ervaring.
Je houdt van tempo en actie en zegt waar het op staat.
Dit ben jij:
Je weet burgers, organisaties en burgers voor je te winnen en te verbinden;
Je pakt nieuwe beleidszaken voortvarend op, boekt resultaten en vertaalt deze samen met de uitvoering tot een concreet werkproces;
Je kunt schakelen binnen verschillende beleidsterreinen/belevingswerelden;
Je bent in staat om mee te werken aan de verdere doorontwikkeling van een integraal sociaal domein.
Arbeidsvoorwaarden
Dit bieden we jou
Een leuke functie in een uitdagende werkomgeving, waarbij we trots zijn op onze resultaten.
Een salaris van maximaal € 4.225,00 (bij 36 uur, functieschaal 10, peildatum 1 januari 2018).
Je bouwt 16,8% Individueel Keuzebudget op (peildatum 1 december 2017) voor bijvoorbeeld extra inkomen, verlof, een fiets of fitnessabonnement.
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een woon-werkverkeervergoeding, flexibele werktijden en uitstekende studiefaciliteiten.
Wanneer je aan de slag gaat bij de gemeente Schouwen- Duiveland krijg je direct een contract van de gemeente.
Mocht je vragen hebben met betrekking tot deze functie, dan kun je contact opnemen met ons! Dt kan via [email protected] of via 06-41643927.